اخبار مهم
Home / آشپزی / غذاهای «من درآوردی»
585724_746.jpg

غذاهای «من درآوردی»

مجله آشپزی مثبت:

نان ماکارونی

غذای من‌درآوردی حاصل روزهای خستگی و بی‌حوصلگی است.البته نه همیشه. بعضی وقت ها هم از دیدن غذاهای باقی‌مانده روز گذشته حس ترکیب به وجود می‌آید. اینکه از آن غذاهای ردیف شده در یخچال یک استفاده مناسب کرد و البته همه را هم برای خوردنش به وجد آورد. همه اینها باید با شور وهیجان باشد تا اعضای خانواده احساس نکنند غذا همان است و فقط کمی قیافه‌اش عوض‌شده. غذا باید از فونداسیون تغییر کند، از اصل و اساس و ریشه.

طرز تهیه:

۱٫ برای این غذا به یک ظرف ماکارونی از شب‌مانده احتیاج دارید. اگر هم ندارید می توانید ماکارونی را ظرف یک ساعت درست کنید.دستور پخت ماکارونی هم که همان دستور همیشگی است.

غذاهاي «من درآوردي»

۲٫  به کمی پنیر هم احتیاج دارید. بهترین پنیر برای این غذا موزارلا است. پنیرها را مکعبی خردکرده و کنار بگذارید.

غذاهاي «من درآوردي»

۳٫ خب اصل کار یعنی ماکارونی و پنیر حاضر شد. حالا باید نان را درست کنید. یک پیمانه آرد سفید را الک کنید و درون یک ظرف مناسب بریزید. آب را کم‌کم به آرد اضافه کنید و با دست ورز دهید تا جایی که خمیر به دست نچسبد.

۴٫ حالا خمیر را خوب ورز دهید و برای یک ساعت داخل یک دستمال تمیز قرار دهید و بگذارید در فضای آشپزخانه بماند.

غذاهاي «من درآوردي»

۵٫ خمیر رابا وردنه بازکنید و ماکارونی راروی آن بریزید.

۶٫ پنیر خردشده را با کمی نمک و فلفل سیاه روی ماکارونی بریزید.

غذاهاي «من درآوردي»

۷٫ نان را برش بزنید و بعد با دقت روی ماکارونی‌ها جمع کنید،طوری که چیزی از ماکارونی بیرون نماند و کاملاً روی آن پوشانده شود.

۸٫ حالا نان را درون فر بگذارید. بیست دقیقه برای برشته شدن نان شما کافی است. نان ماکارونی را بعدازاینکه کمی سرد شد برش بزنید و سرو کنید.

غذاهاي «من درآوردي»

نکته

اگر فرصت درست کردن خمیر این غذا را ندارید می توانید خمیر آماده را از نانوایی لواش تهیه کنید.


سوپ پاستا

همیشه که نباید پا ستاهای فرمی را با گوشت و سویا بپزید و مدل ماکارونی بخورید. اینجا صفحه غذاهای من‌درآوردی است. خیلی راحت می‌توانید با پاستاهای فرمی یک سوپ خوشمزه درست کنید.

غذاهاي «من درآوردي»

مواد لازم: 

۱ پیمانه پاستای فرمی، ۲ عددگوجه‌فرنگی، ۱ ق س رب گوجه‌فرنگی، به‌اندازه لازم نمک و فلفل، ۱ ق س روغن‌زیتون.

طرز تهیه:

۱٫    گوجه‌فرنگی‌ها را رنده کنید و با نمک، رب گوجه فرنگی، فلفل و ۲ لیوان آب جوش داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار داده ، بگذارید بجوشد.

۲٫ حالا پا ستاها را داخل یک قابلمه حاوی آب جوش بریزید و وقتی نرم شدند، آنها رادر یک سبد آبکشی کنید.

۳٫ حالا پا ستاها را به گوجه‌های در حال جوش اضافه کنید.

۴٫ حدود ۵ دقیقه بگذارید پا ستاها در گوجه‌فرنگی بپزند و طعم بگیرند. حواستان باشد سوپ است و قرار نیست سفت شود.در پایان روغن‌زیتون را به مواد اضافه کنید. سوپ آماده است.


کوکوی اسفناج بدون تخم‌مرغ

اسفناج را باید همین‌طوری خالی بخورید.ازبس‌که خاصیت دارد و مفید است. البته اگر اهل خامخواری نیستید بهترین پیشنهاد برای یک غذای سریع، کوکو اسفناج بدون تخم‌مرغ است. 

غذاهاي «من درآوردي»

مواد لازم:

 500 گرم اسفناج، ۳ عددسیب‌زمینی، ۱۰۰ گرم پنیر موزارلا، به‌اندازه لازم نمک و فلفل .

طرز تهیه:

۱٫  اسفناج را بشویید و خردکنید.

غذاهاي «من درآوردي»

۲٫  حالا سیب‌زمینی‌ها را حلقه‌حلقه برش دهید و سپس آنها راسرخ‌کنید.

غذاهاي «من درآوردي»

۳٫  اسفناج را با پنیر رنده شده و نمک و فلفل مخلوط‌کنید.

غذاهاي «من درآوردي»

۴٫ سیب‌زمینی‌ها را درون   ظرف بچینید.

۵٫ حالا اسفناج را روی سیب‌زمینی‌ها بریزید و به مدت ۸ دقیقه داخل فر بادمای۱۸۰ درجه سانتی‌گراد  بگذارید.


پیتزا کدو

تا حالا پیتزای کدو خورده‌اید. یک پیتزا سالم، گیاهی و بسیار خوشمزه و البته خیلی هم سریع.

غذاهاي «من درآوردي»

مواد لازم: 

۳ عددکدو، ۲ عددتخم‌مرغ، ۱۰۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده، ۳عددگوجه‌فرنگی، ۱ پیمانه قارچ خردشده، به‌اندازه کافی نمک و فلفل

طرز تهیه:

۱٫   کدو را رنده کنید، داخل یک‌کاسه بریزید و کنار بگذارید.

غذاهاي «من درآوردي»

۲٫ حالا تخم‌مرغ ها، پنیر پیتزا و یک عددگوجه‌فرنگی رنده شده را با نمک و فلفل،به کدوی رنده شده اضافه کرده و هم بزنید.

غذاهاي «من درآوردي»

۳٫  روی سینی فر یک عددفویل قرار دهید. روی فویل را با روغن کمی چرب کنید سپس مخلوط کدو را روی آن بریزید و بگذارید ۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰درجهسانتی‌گرادبپزد.

غذاهاي «من درآوردي»

۴٫ بعد از ۵ دقیقه سینی را از فر بیرون آورید و سپس  بقیه گوجه رنده شده و قارچ را اضافه کنید.پیتزای سریع و سالم شما آماده است.

غذاهاي «من درآوردي»
می فایل