اخبار مهم
Home / آشپزی / سالاد میگو مخصوص روزهای گرم
829361_649.jpg

سالاد میگو مخصوص روزهای گرم

وب‌سایت آوای سلامتی: سالاد میگو کم ادویه خوراک خنکی برای روزهای گرم , محسوب می شود . سالاد میگو را به همراه چیپس ترد یا در لقمه های ساندویچی نان ذرت سرو نمایید.

مواد لازم جهت تهیه سالاد میگو :

  • پیاز قرمز خرد شده : ۱/۴
  • فلفل چیلی سبز تازه دانه گرفته و خرد شده : نصف
  • آب لیمو ترش تازه : یک عدد
  • گشنیز تازه : ۱ قاشق غذاخوری
  •  روغن زیتون خالص بودار : ۱ قاشق غذاخوری
  • گوشت تازه میگو : ۳۰۰ گرم
  •  برگ ریز و تازه کاهو جهت سرو : مقداری

مواد لازم جهت تزیین :

  •  آواکادو : ۱ عدد
  •  آب لیمو : مقداری
  • گوجه فرنگی رسیده : ۲ عدد
  •  تربچه : ۴ عدد

طرز تهیه سالاد میگو :

۱٫ پیاز را با فلفل , آب لیمو , گشنیز تازه , و روغن زیتون مخلوط نمایید . گوشت میگو را به این مواد اضافه نموده و به آرامی مخلوط نمایید .

۲٫
جهت تزیین غذا , آواکادو را به دو نیم نموده و با چاقو هسته آن را در بیاورید . با دقت پوست آن را جدا نموده و گوشت میوه را ورقه نمایید . جهت جلوگیری از تغییر رنگ آواکادو , آن را به آب لیمو آغشته نمایید .

۳٫ گوجه فرنگی ها را نصف نمایید و دانه های آن را بگیرید . گوشت گوجه فرنگی را مکعبی خرد نموده و تربچه را نیز ورقه نمایید .

۴٫ مخلوط میگو ها را روی برگ های سالاد بچینید و با آواکادو , گوجه فرنگی و تربچه تزیین نموده و بلافاصله سرو نمایید .

توصیه سرآشپز جهت تهیه سالاد میگو :

جهت آماده نمودن ساندویچ برشته سالاد میگو یک رول بزرگ نان باگت را از وسط باز نموده و به دو نیم نمایید داخل آن را با سالاد میگو پر نمایید . روی آن را با یک لایه پنیر پیتزا بپوشانید . قسمت باز نان را فر یا گریل قرار دهید تا پنیر به طور کامل آب شود . بر روی قسمت مسطح نیمه دیگر نان , مقداری سس مایونز بمالید و ساندویچ را ببندید . سپس ساندویچ را برش بزنید و با سس سالسا سرو نمایید .

می فایل