اخبار مهم
Home / آشپزی / خوراک عدس با رویه سیب زمینی
1017506_948.jpg

خوراک عدس با رویه سیب زمینی

وب‌سایت آوای سلامتی: خوراک عدس با رویه سیب زمینی مخلوطی خوشمزه از عدس قرمز, پنیر توفو و سبزیجات که با لایه ای از پوره ی سیب زمینی برشته پخته می شوند و غذایی کاملا سالم را تشکیل می دهند.
 
مواد لازم جهت تهیه لایه رویی:

  • سیب زمینی , مکعبی خرد شده : ۶۷۵ گرم
  •  کره : ۲۵ گرم. شیر : ۱ قاشق غذاخوری
  •  گردوی خرد شده : ۵۰ گرم
  •  آویشن خرد شده : ۲ قاشق غذاخوری شاخه های ریز و جوان آویشن جهت تزیین : مقداری
مواد لازم جهت تهیه لایه میانی:

  •  عدس قرمز : ۲۲۵ گرم
  •  کره : ۶۰ گرم
  •  تره فرنگی , حلقه شده : ۱ عدد
  •  سیر , له شده : ۲ حبه
  •  ساقه کرفس , خرد شده : ۱ عدد
  •  گلچه های کلم بروکلی : ۱۲۵ گرم
  •  پنیر توفو دودی , مکعبی خرد شده : ۱۷۵ گرم
  • رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق چای خور
  • نمک : به میزان لازم
  •  فلفل : به میزان لازم

 

 
 
طرز تهیه:

۱. سیب زمینی ها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در یک قابلمه آب جوش بپزید تا مغز پخت شوند . آن ها را خوب آبکش نموده و کره و شیر را اضافه نمایید و خوب بکوبید تا پوره شود . گردو و آویشن خرد شده را داخل آن بریزید و کنار بگذارید .

۲. عدس قرمز را در یک قابلمه آب جوش به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزید . آب اضافه آن را خالی نمایید و کنار بگذارید .

۳. کره را در یک ماهیتابه آب نمایید . تره فرنگی , سیر , کرفس , کلم بروکلی را به آن اضافه نمایید و روی حرارت کم به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا کاملا نرم شوند . پنیر توفو را افزوده , عدس و رب گوجه فرنگی را روی آن بریزید و خوب مخلوط نمایید . چاشنی آن را با نمک و فلفل اندازه نمایید , سپس همه مخلوط را داخل یک ظرف پیرکس بریزید .

۴٫ پوره سیب زمینی را روی مخلوط عدس بریزید و با قاشق آن را کاملا پهن نمایید تا تمام سطح ظرف را بپوشاند .

۵. غذا را در فری که از قبل گرم شده , روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت و یا عدد ۶ فرهای گازی به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزید تا سطح آن طلایی شود . سپس با چند شاخه آویشن روی آن را تزیین نموده و سرو نمایید .

توصیه سرآشپز:

شما می توانید از انواع سبزیجات مورد علاقه تان در خوراک عدس با رویه سیب زمینی استفاده نمایید.

می فایل