اخبار مهم
Home / آشپزی / با «تارت گوجه و کدو» رژیم بگیرید
768247_992.jpg

با «تارت گوجه و کدو» رژیم بگیرید

وب سایت دلگرم: کدو سبز جزو دسته خوراکی های رژیمی محسوب می شود، در این مطلب با استفاده از خمیر هزارلا طرز تهیه تارت گوجه و کدو را برای شما عزیزان آموزش داده ایم. شکل ظاهری این غذا شبیه پیتزا است.

مواد لازم:
  • روغن زیتون ۲قاشق سوپخوری
  • پیاز ۱عدد
  • پنیر پارمزان ۱۵۰گرم
  • خمیر هزارلا ۴۰۰گرم
  • گوجه فرنگی ۱عدد
  • تخم مرغ ۱عدد
  • زیتون ۱۰عدد
  • آرد به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • آبلیمو ۳قاشق غذاخوری
  • کدو سبز نیم کیلو

طرز تهیه:

۱٫ابتدا مقداری خمیر هزارلا تهیه کنید.فر را با دمای٤٥٠ فارنهایت یا ٢٣٠ سانتیگراد گرم کنید و روی سینی فر کاغذ روغنی بیندازید.کدو را شسته و به صورت خیلی نازک ورقه ورقه کنید و آن را به مدت ۲تا۴ساعت داخل آبلیمو و مقداری نمک و فلفل قرار داده و درون ظرف در بسته داخل یخچال قرار دهید.

۲٫ روغن زیتون را داخل تایه داغ کرده و کدو ها را داخل آن سرخ کنید کدو را بعد از سرخ کردن از تابه خارج کنید.پیاز را به صورت ریز خرد کرده و ان را درون روغن کدوسبز یا روغن جداگانه به خوبی سرخ کنید و به آن مقداری نمک،فلفل و در نهایت کدو اضافه کنید.

۳٫خمیر هزارلا را روی تخته کار که آرد پاشی شده باز کنید و آن را به روی کاغذ روغنی انتقال داده و با چنگال آن را سوراخ سوراخ کنید.پنیر را رنده زده و روی خمیر بریزید و مواد را روی پنیر پخش کنید ولی چند سانتی از اطراف را خالی کنید.

۴٫گوجه فرنگی را به صورت خیلی نازک برش زده و روی مواد قرار دهید .تخم مرغ را داخل ظرفی بشکنید و کاملا هم زده و آن را روی تارت بریزید.خمیر کناره تارت را به سمت تو تا بزنید.تارت را در طبقه وسط فر به مدت ۴۰تا۵۰دقیقه بپزید و بعد از پخت روی آن زیتون خرد شده بریزید.

می فایل